Tävlingsdags!

Måste bara börja med att säga, åh så stolt jag är över min donna! Älskade vännen vad fin hon är!
Och så tacksam över att hon blev min <3
 
Dagen började rätt soft med sovmorgon till 7! Lite lyx haha
I stallet sen packade vi in allt och lastade på Kelda, idag provade vi med att inte lina in henne, utan körde lite "ponnyakuten" style, gick väl helt okej och hon var inne på mindre än 5min. Det kommer att komma, bara hon lär sig och får vanan!
Väl på plats sen blev de att göra iordning och rida fram inför V5 (fyrgång), Kelda kändes jättefin på framridningen, töltade på trevligt, hade bra takt och tempo. Fina övergångar till trav, där traven kändes jättefin! :) KUL!
 
Väl inne på banan var det tuuungt sa Kelda och hon kändes rollig, passtaktig och ur form. Men, vi fick ändå 5,5 med kommentar som trevliga rörelser, ok takt, enstaka rollningar, trevlig form.
Över till traven där jag tyckte hon kändes riktigt fin! Tänkte glatt att jag nog om jag har tur kanske får en 5,5:a. Men vi belönades med 6,0! :D våran första 6:a! SÅ KUL!. Med kommentarer som, bra övergång, ok takt o tempo. Sväv, bitvis något djup form. 
Skritt sen då, kändes överilad men blev belönad med 5,5. Med kommentarer som, ok takt, steglängd och form. Vilar ej helt i steget. 
Sen då, dags för galopp. Fulfattning haha, men den såg inte domaren ;) höhö fick iaf 5,0 där, med kommentarer som fyrtaktig, ngt svagt sväv ok form. Menja, här tog hon inte alls mina förhållningar, men nöjd ändå!
Med totalpoäng på 5,50
 
Känslan överlag var Okej i V5, kände och tyckte inte alls att de var någon finalprestation. Men tji fick jag. Final blev det och med en kort kort framridning (ca 10min) var de bara att gasa in och rida final.
Där kändes hon stabilare i tölten, och vi fick 5,5. Traven var okej, lite övertempo men med sväv, 5,5. Skritten existerade inte (vi hade inte tid ju!) 4,5 där, och galoppen ja haha, GASA sa Kelda och sprang med liv och lust, 4,5 där. Snittade 5,0 och kom 5.a på den poängen. Vi fick en grön rosett och en elektrisk grilltändare haha ;)
 
 
Barnsligt nöjd!
 
Sen var de lite lunch och trail innan det blev dags för T7, dvs tölt.
Skrittade ut en sväng, gjorde några övergångar i tölt och red sedan in. Ensam på banan fick vi vara också! Men rackarns va nöjd jag var över henne! SÅ ridbar. 
Nackdelen är fortfarande att jag inte känner när hon faller bakom hand, men jag tror absolut att de försvinner i takt med att hon själv får mer styrka!
Började i höger varv, där hon kändes jättefin! stabil, i form och trevlig! Bitvis även reslig! Här fick vi 5,5 med kommentarer som Ok takt o tempo, ok form, bitvis något djup. Trevliga rörelser.
Böt varv och här började hon blir lite trött och rollade lite i kurvorna, 5,0 fick vi och kommenterer som ok takt, ngt djup form, dippar bakom hand. 
Här kände jag iaf att hon försvann bakom hand, men hon var trött. Är iaf JÄTTENÖJD med henne. Bebishästen!
Vi fick snittet 5,4 och en till finalplats. Kruxet är att hon är för liten, är man bara 6år gammal får man bara rida 3starter per dag. Så vi fick snällt stryka oss men glatt åka hem med vetskapen om att det faktiskt vart en finalplats ändå :) Nästa år så ;) 
 
Nu ska vi landa en vecka, sen är det dags för Häringe den 9:e Juni! :) 


Kommentarer
Postat av: Frida

Vad roligt att det gick så bra och vad duktig hon är för att vara en liten plutt :)

Svar: Ja, jättekul verkligen! Och ja, hon är duktig den där lilla tösen! Ibland känns hon så vuxen och duktig :D
Carro

2013-05-25 @ 22:57:23
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Sofie

Grattis till en bra prestation! Klart att du ska vara stolt över din lilla pålle.
Jag var så stolt över Svalurs prestationer i V5 och trail.

Svar: Tack! :) och detsamma! :D
Carro

2013-05-26 @ 05:48:36
URL: http://svalurfravogum.blogg.se
Postat av: MalinS

Hon var så fin och ni var jätteduktiga!
Jag berättade stolt för min sekreterare om Kelda.
Erica kommer och fotar på Häringe. Ge henne en slant så får du säkert fina bilder!

Svar: Tack :D Ja fina Kelda, vilken tur att du pusslade ihop oss!
Det ska jag absolut göra! Erica är duktig fotograf :D
Carro

2013-05-26 @ 15:27:59
URL: http://www.malinweb.se/blogg
Postat av: Anonym

Fast 5.0 och 5.5 blir inte 5.4 .........

Svar: Nej det blir det inte, men fick 5,4 ändå ;) de har plussat på 0.1 av någon anledning på protokollet, antagligen för att särskilja om det nu vart många med samma poäng!Kul att du vågar vara anonym också! ;)
Carro

2013-05-26 @ 19:39:48
Postat av: MalinS

Till Anonym:
I grenar där det är två moment kan man lägga till eller dra ifrån 0,1 på slutpoängen just för att få lite spridning i resultatlistan och inte få massor av delade placeringar.
Carro fick +0,1 på totalpoängen då hon red mjukt och prydligt, därav 5,4.

Svar: :)
Carro

2013-05-27 @ 07:52:13
URL: http://www.malinweb.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: