Ojämt

Ojämt var ordet! Shit va livet vänder på en bråkdels sekund för mig. Undrar bara när jag ska få lugn? 

Och på tal om ojämn, Kelda har som ja sagt tidigare i princip bara ridits ut sen vilan i somras, nu har vi besökt ridhuset hela 2ggr den här månaden, för på lördag är det dags att åka till Jursta Gård och träna för Johan igen. 
Kelda har också känts ojämn, märktes av först på tävlingarna som var. Inte alls lika mjuk och fin som tidigare i båda varven. Började pilla på det förra veckan k ridhuset, sen har vi vilat och ridit ut. Igår var vi i ridhuset igen, fokus ligger på lång, låg och böjd. Och se, tillslut kom min jämna mjuka tjej tillbaka. Däremot kommer jag efter årsskiftet boka in ett vet besök till damen, bara kolla igenom kropp och även tänderna. Är lite orolig över att ojämnheten kommer ifrån att hon har ont/känner obehag. 

Nu kanske de låter som att hon är grymt ojämn, det är hon inte. De är nog nästan knappt märkbart från marken egentligen. Men magkänslan ni vet! 
Likväl är de dags att kolla ny sadel, hej då pengar!! 


Nån bild från en av våra alla uteritter :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: