Rymling

Efter att ha haft en faktiskt ganska bra vecka, eller iaf de senaste dagarna har varit rätt okej iaf. Så är jag dock helt otagga på tävlingen på lördag. Ser bara allt jobb framför mig och fattar inte hur jag ska orka. Det kommer säkert ändras och jag kommer säkerligen njuta på lördag. Men kan inte någon annan putsa all min utrustning?, tvätta Kelda och kliva upp tidigt lördag morgon och fixa allt? ;) haha

 

Idag då, Kelda hade först och främst klivit ur hagen. Bingó var mycket förtvivlad och gnäggade, sprang fram till grinden när han såg mig, gnägga lite till och var allmänt orolig. Jag fattade nada innan jag såg Kelda utanför hagen när jag stod och fyllde vatten. Jävla pissmärr  (enmassaandrafulaord). Bara hämta henne och ställa i stallgången. Pysslade klart allt (dvs packa hö och mocka) sen ut och kolla hagen. Som tada, va HELT HEL.. *morr*

Nu ska vi däremot kräma på något så grönjävligt i deras hage så kliver hon ut nu kommer jag bli GALEN!

 

Iaf, vi red ut en sväng och Kelda var pigg men riktigt formbar och trevlig. Skrittade i skogen och klättrade runt. Tog grusvägen hem och körde trav och galopp. LÄCKER! som sagt, riktigt formbar, stabil och taktmässigt trevlig. Det vägde upp hennes utflykt på egen hand ;)

 

Bingó då, vet inte om jag sagt något men har faktiskt ridit igång honom. Eller ja typ, ohalt är han, sjukt mjuk och trevlig i sidorna och bara allmänt pigg och glad. Undrar tro om spatten spökade en sväng i somras? Den kommer och går lite som den vill liksom... Vi skrittade iaf runt barbacka på volten, lite skolor i skritt och faktiskt några långsidor i tölt. Han som tidigare varit snubblig snubblar nu ingenting, skrittar på med ett sjukt gung genom hela kroppen och är faktiskt riktigt trevlig i tölten också. (kände jag nu :)). Det gör mig glad och han har verkligen ändrat beteende sen kylan kom och han fått börja röra på sig. Känns bra i mattehjärtat!

 

 Mattes bästaste <3

 



Kommentarer
Postat av: Frida

Vad skönt att Bingo mår bättre! :) Det är jobbigt med sommar när man är eksemhäst.

Svar: Ja det känns jätteskönt! Han är pigg och glad och strålar liksom :) ja sommaren är tung för eksemhästar men :(
Carro

2013-10-03 @ 22:50:30
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Åh vad härligt med Bingo <3
Och Kelda då, höhö, det hör till små busiga pissmärrar? ;) Min var ute ur boxen o käka hö en morgon...

Svar: Ja, de känns underbart :)Ja jävla Kelda, pissmärr! :P
Carro

2013-10-04 @ 12:04:54
URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: