Höstlugn

Att stallet kan ge kroppen sådan lugn och ro. Att hästarna bara får mig att andas och vara.
Visst är det fortfarande tungt, varje andetag smärtar till någon grad. Varje steg är fortfarande väldigt tunga.
Kelda har vilat sen vaccineringen, alltså sen i tisdags, några dagar för länge men de föll sig lite så och hon dör inte av vila. Däremot är vi långt ifrån vårat bästa prestationsmässigt. Och vi ska tävla på lördag. Eh ja juste ja!
Vi rider mest i skogen, travar lång och låg och lullar runt. Men vi ska väl ha kul ändå!
 
Idag blev det en skogstur, älskar ridvägarna vi har här runtom. Går att variera i oändlighet och de är så kul!
Kelda var riktigt pigg och glad av förklarliga skäl. Väldigt tittig dock, matte fick träna lite knäslut ;)
Travade trevligt, fick till en jättefin galopp också. Klättra runt i skogen och mös lite innan vi red hemåt med fortsatt trav.
 

Kelda pigg och glad i höstskogen <3
 
Hemma sen fick hon massage och stod så söt i stallgången att jag var tvungen att fota ^^
 
 
 frökenfluff <3
 
Bingó mös jag med också, vi skrittade lite barbacka på ridbanan och han frustade så nöjt.
Mattes älskade pärla <3<3<3
 
 
 Fick sen en orkeslös stund så satte mig på stubben i hagen och fick snabbt två små liv till sällskap.
Kelda fluffade runt och tog tag i min mössa och lyfte upp den lite för varje gång haha, så söt!
Bingó ville mest pussas i ansiktet och berättade tydligt för Kelda att de faktiskt var hans matte!
 
Tillslut sen hittade Kelda en favoritplats och la sin mule i mattes nacke. Och somnade. Pärlan <3
 
 
Myshäst <3
 
Ja, stallet ger min kropp något lugn, även om energin dippar. Det är min fri-zon och jag är så lycklig över att ha den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: