Livet

Ja, alltså det går i vågor. Ibland känns det som att jag klarar vardagen ganska bra. För att i nästa stund känna hur allt känns övermäktigt och tungrott. Men som jag sa till en kamrat, jag tar inte ens dag för dag, utan jag lever timme för timme. Förstår ni då hur tungt det känns ibland? När jag inte ens orkar tänka på vad som sker några timmar framåt?
 
Bingó blev av med sitt eksemtäcke igår, han är superfin i eksemet, satt mycket vinterpäls och manen börjar ta stryk under täcket. Så av åkte det. Superglad pålle rullade sig flera gånger i hagen och så såååå nöjd jut :')
Kelda och jag red ut en sväng med en stallkamrat. Vi galopprejsade lite och hade tävlingstrav mot ja, en travare haha. Superkul och Kelda uppskattade det ökade tempot!
 
Idag blev det en 20min på ridbanan med mycket fokus på trav och att med lätthet byta varv och behålla takt, sväv, och mjukhet även i volt övergången. Något varv i galopp på volt blev det. Jättefin bitvis och då speciellt mot slutet där hon började fokusera mera och hade lugnat ner sig lite. Imorgon blir det lugn uteritt, lite skog hade jag tänkt och sen lite jogg på grusvägarna :) Regnar det blir jag bitter ;)
 
 
Kelda för någon vecka sen. Mattes pärla <3
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Carro, världens finaste vän <3 Vill krama om dig! Och tack för den fina kommentaren igår, var nästan så jag fällde en tår, tror aldrig någon sagt så förut! (Utom mammsen då, men räknas inte, vad har man annars mammor till för?)

På tal om bitter över regn.. kan säga jag är bitter över regn... Min bakre fönsterruta går inte att stänga. Det regnar. Lösningen? En Ikea-kass trädd över dörren!

Svar: Finaste du <3 Åh va jag skulle behöva rymma iväg upp till dig en sväng just nu :( bara lämna allt här och glömma lite!.
Klart jag tror på dig, jag kommer stå stolt som en tupp om några år och säga att "Fia, henne har jag känt sen lång tid tillbaka"
Carro

2013-09-15 @ 22:29:15
URL: http://meistaraverk.blogg.se
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Du är välkommen, skulle väldigt gärna få komma hit! Så, om du känner du kan komma ifrån... :) Hit och andas lite jämtländsk luft, hihi

Haha, absolut! Kommer vara något du får skryta med sedan ;)

Svar: Ja, vore ju underbart! Får se när/om det lugnar ned sig för mig snart. Eller om jag springer in i väggen ;)
Carro

2013-09-16 @ 21:33:31
URL: http://meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: