Måla

Min transport är en älskvärd pryl. Dock har jag alltid tyckt att de är synd att den är så mörk invändigt. Bingo brydde sig inte märkbart, dock är han av mentaliteten att säger matte att det är okej, så är det okej. Han skulle gå igenom eld om jag bad honom. 
Men andra hästar reagerar lite på att de är mörkt och mest tror jag Kelda reagerar. Hon kliver ju på utan problem så, men jag upplever de lite som att hon inte riktigt känner sig inbjuden i mörkret. 

Nu har jag iaf påbörjat ommålning av insidan. Har tänkt på det ett tag men har ju inte kunnat måla under vintern direkt ;) och sen har de varit lite för kallt. 
Igår tvättade jag av släpet både ut och invändigt samt så fick bilen sig en tvätt. Igår han jag även måla grundfärgen och idag har jag lagt första lagret av troligen 3. Blir riktigt bra! :) hoppas Kelda visar sin uppskattning sen ;) haha 


Before


And after

Som sagt är det troligen 2strykningar till som behövs. Är rätt flammigt iom att grunden är så mörk. Men visst ser det betydligt mycket större ut? :) 


Kommentarer
Postat av: Frida

Det ser mycket trevligare ut, om jag var häst skulle jag hellre stå i en vit ljus transport :)

Svar: Ja, så jag kände också :) hoppas hon blir nöjd nu fröken fluff! ^^
Carro

2014-04-11 @ 16:38:58
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: