Pärlan

Jobbar och står i. Jobbar hela veckan lång och att samla ork för stall krävs lite mental förberedelse. Har ca 30-35min till stallet från jobbet, bra tid stt peppa sig själv på! :) Kelda och jag tog banan idag igen, skrittade fram länge, mycket varvbyten, ställa och rakrikta för att sedan jogga igång i trav på 8volt. Tog sedan och red programmet igen, utan spö. Kände mig handikappad men Kelda gick precis lika bra (kanske t.om lite bättre) utan som med och hennes smidighet är lycka! Så mjuk i sina rörelser och reagerar direkt men utan stt de blir kantigt och stötigt! Från kort tempo tölt till ökad med mjukhet och smidighet, likadant med nedtagningarna! Reagerar direkt men de blir inte kantigt och stötigt. Hon är bra fin den där lilla damen :) och just idag kände jag ett "det här är resultatet av MITT jobb"!! Framsteg i min egna utveckling också! :) 


Finaste Kelda <3 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad fina ni är ihop :) det är härligt när det går bättre utan spö än med, jag önskar att jag kunde säga detsamma om min skäckdam, tyvärr är vi inte riktigt där än :p

Svar: Tack så mycket! :D jag blev glatt överraskad av det hela faktiskt :)
Carro

2014-01-27 @ 09:42:33
URL: http://videungens.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: