Update

Hur laddar man batterierna när man ständigt vaknar upp till grådisigt Sverige. Faaan va tråkigt och jobbigt de är att möta dagen då. Jag kan iaf glädja mig med att  jag har grymma kollegor som gör dagarna bra mycket roligare, iom att jag spenderat de senaste 12dagarna på jobbet, var ledig idag men har då ist stalltjänst (ingen sovmorgon idag eller) och kör igång igen imorgon fram till onsdagkväll. Mmm, underbart! Eh, klagar gör jag väl inte riktigt eller, men visst känns det att man jobbat lite väl mycket just nu.
 
Hästarna då? Jo de mår bra ;) Kelda och jag rider på med mycket varierat tempo. Både på banan och ute. Här i onsdags red vi på banan och damen var som vanligt trevlig. Sen mitt i allt kände jag; "Nej men om man skulle testa rida barbacka?!?", och så blev det Keldas barbacka debut. Lite konstigt sa hon, men efter några minutrar gick det att röra sig framåt :) Sen töltade och travade hon på fint på ridbanan. Sååå skönt med en enkel häst. Hon finner sig i det mesta, bara hon får fundera lite :)
Annars rullar allt på i hennes träning. Tycker hon börjar se trevlig ut i kroppen, rör sig mycket bra, galoppen har blivit riktigt bra nu när min pollett tydligen har ramlat ner ;) Nu i veckan blir det lite mer ridning än tidigare veckor, och på lördag ska vi iväg och bli drillade av Johan igen!.
 
Bingó är PIGG och busar som aldrig förr. Nu är han i en bra period och han väljer att trava sig fram i hagen :) I dåliga perioder är det tölt/grisepass som gäller. Vi skrittar barbacka som vanligt och vi skröltar/töltar/travar lite små korta sträckor då och då. Tömkörs han får han springa på och busa, vilket resulterar i 4språngsgalopp med väldigt graciösa bocksprång ;) haha.
 
Ja, de är väl lite så de ser ut i mitt liv just nu. Mycket jobb, måste passa på innan snön försvinner helt i backen!, mycket häst som vanligt och faktiskt lite privatliv också. Arbetsintervju på tisdag för nytt jobb, håll tummarna gott folk. Kanske äntligen kan jag få lite räkmacka att glida på? Annars kommer jag satsa stenhårt på att bli lyxhustru  ;) helt klart!
 

Flottsbro i sol!
 
Keldas premiärtur barbacka :)
 
Bästaste <3
 

Baka har jag hunnit med, i massor ;)
 
 


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag vill också kunna rida barbacka! Det är tur man har hästarna i detta tråkväder, för när man väl kommer ut till dom tänker man inte på det längre :)

Svar: De är bara att göra det :D Guffi får lära sig på äldre dar ;) och ja, vad vore livet utan våra hästar? Frisk luft året runt i alla väder :)
Carro

2014-03-01 @ 22:48:58
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se
Postat av: svea-karin

muums. det där såg gott ut!!

Svar: Det var det :D hembakat ä grejjer!
Carro

2014-04-02 @ 22:05:24
URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: