Veckan

Vilken vecka, helt underbar men ändå förjävlig.
I tisdags hade jag ont om tid, mamma var en pärla och ställde upp med stallgörat och jag kunde då lägga en timme på Kelda. Blev klätterrundan med lite tölt och trav på vägen hem. Kändes pigg och glad.
Tisdagskvällen fram till torsdag morgon spenderade jag på finlandsfärjan med ja mina nu fd arbetskamrater. Sjukt underbar kryssning på många sätt!. Men riktigt tungt hela torsdagen. Kelda vilade alltså onsdag och torsdag och jag tackar bästaste mamma ännu en gång för all hjälp!
I fredags blev det en skrittur med stallkamrat och Kelda var P I G G, men lyssnade riktigt bra :)
Lördag vila och jag satt några timmar i frisörstolen och spenderade kvällen på jobbet med "after ski", den kvällen vart dock rätt misslyckad och jag glömmer den väl helst.
 
Idag red vi bondgårdsrundan med en extra sväng i skogen. Mycket tempo på en grusväg fram och tillbaka. Bra väg då den lutar väldigt svagt. Perfa att trava/galoppera uppför och tölta utför! Varvade med att tölta ner och köra varannan trav och varannan galopp upp. Fick igenom båda galopperna och tränade på att länga och korta steget/tempot i samtliga gångarter. Nöjd med känslan! :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: