Inget nytt under solen

Ne, här är det lugnet själv som råder. Kelda står på en "microvila" går in på dag 5 imorgon. Vill ge henne det här som tack för två rätt intensiva veckor med tävlingar. Kelda ska hålla för många många år framöver och även behålla sin glädje. Mer vila åt hästarna! 

Det är väldigt viktigt för mig att hästen jag rider alltid ska vara pigg på mer. Det ska inte ligga någon tvekan bakom en förfrågan om att tex öka tempot, samla sig eller bara något enkelt som stt skritta aktivt framåt. Det är jätteviktigt att Kelda framförallt känns alert och ständigt frågar efter ny info! "Vad ska vi göra härnäst" är den bästa frågan jag kan få. Och jag är väldigt noga med att aldrig tråka ut Kelda med samma övningar, alternativt att överrida henne i andra sammanhang. 

Mej nu ska jag inte tjata vidare om det. Bingó har ist fått lite mer tid nu när Kelda vilar. Idag sprang han en kortis i linan. Fäller som en tok gör han också! 


Mattes prins <3 


<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: