Mammadag

Idag har vi haft en mor och dotter dag min mamma och jag, började hos frisören där jag färga bort min fula utväxt och klippte topparna, medans mamma klippte sig. Vidare for vi mot Kungens Kurva så jag kunde hoppa in på Hoppla ridsport och köpa nya lackade boots till Kelda ;) och vidare sen mo Hööks, där det inte blev någon Kavaj då den inte satt alltför smickrande tyvärr. Vet inte alls vart jag ska vända mig för att hitta en schysst billigare kavaj :/ Vill inte riktigt lägga 2-3tusen på något som (förhoppningvis) kommer vara för stor inom kort ändå.. BLÄ!
Kom iaf hem med två par ridbyxor och två par ridvantar. Alltid något ;)
 
Sen fick mamma bestämma sin morsdagspresent, blev en söt liten sommartröja :) Även jag hittade lite nytt ;)
 
Lunch på ett mysigt fik innan vi bar oss av hemåt, invigde ett par av de inköpta ridbyxorna i stallet och Kelda blev longerad, börjar helt klart få bättre skritt med numera en hovs övertramp. Hennes svaghet där är att hon hellre kortar bakbensteget och samlar sig, än att hon länger ut steget och sträcker ut sig. Dvs får en bra skritt.
Vi jobbar på det men de tar tid!. Hoppas att det bara kan ge de resultat jag är ute efter om ett tag. Bara att kämpa vidare! Även min dam ska kunna skritta för 7:or (minst ;) haha).
 

Myslunch :)


Kommentarer
Postat av: emma

ser gott ut )

Svar: Det var det också :)
Carro

2014-06-02 @ 20:22:55
URL: http://islycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: