Hello, Mr. Vänliga Hälsningar

Mamma berätta en kul grejj igår.
En av hennes kollegor hade skickat ett utskick till stora vida världen, därbland Japan.
I slutet av mailen finns ett färdigtryckt "hälsningsfras".
"Vänliga hälsningar / Best regards" (därefter ska du skriva ditt namn, och din företags position. Som typ Caroline Ahlberg, Netaccess Ab, Älvsjö)
Dock hade kollegan till mamma missat att skriva sin info.
Varav en kund från Japan, tydligen nappat på något i mailet (ja har ingen aning om va de var för typ av mail)
och ringde då tillbaka och bad att få prata med "Vänliga Hälsningar".
Och förstod tydligen verkligen inte trots många försök att förklara. Att "Vänliga Hälsningar" bara betyder Best Regards fast på svenska.
Efter någon timme kom de ett svarsmail där Japanen skrivit.
Hello Mr. Vänliga Hälsningar

hehe, min humor kanske är lite dålig, men jag låg dubbelvikt när mamma berätta detta xD helt hysteriskt kul xD


Kommentarer
Postat av: sandra nensen

hahaha

2011-11-04 @ 20:09:15
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hahahahahahhaha LOL!!! (jaaa jag har dålig humor sådär lite men jag asflabbade åt detta!!!)



Btw har jag beställt hem en julklapp till dig. Tihi! :)

2011-11-04 @ 22:08:49
URL: http://nikonian.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nämen hur ska jag veeeeta?? ;D



Helt ärligt. Jag beställde en hel drös med julklappar till folk och minns inte hälften av vad jag beställde. Heh. Vad jag än beställde så är jag säker på att du gillar't xD



Och ja men juste! Ska du på Horseshow i år?????

2011-11-04 @ 22:52:44
Postat av: Agnäääs

........ förra va från mig!!!! :D:D:D

2011-11-04 @ 22:53:05
URL: http://nikonian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: