Taking a break

I bilen påväg hem från jobbet gick de upp för mig, jag stressar fan jämt.
Stallet just nu är en börda, och de är så sjukt jobbigt att de blivit så. Jag måste lära mig att säga nej, och nästa vecka ska ja endast mocka åt Bingó (Ásta å Einrad också, iom att de är mina enda chanser till ridning), men från alla andra måste jag, för min egna skull, tacka nej åt.
Jag hinner aldrig andas, de är direkt upp å till jobbet, direkt till stallet där allt måste stressas runt (för att jag helt enkelt har för många hästar att "ta hand om"), Bingó hinner jag nästan aldrig "bry mig om", för när jag väl har få hästar att mocka åt så är de oftast i samband med de dagar jag äntligen får rida.
Jag måste verkligen ändra på min egna inställning på vad som ska få ta upp min tid, kommit in i ytterligare en sömnsvacka där jag har svårt att somna, och vaknar flera gånger per natt...

När jag stod på gymmet nu insåg jag att detta är de enda jag gör just nu för min egna skull.
Att gymma.. 2-3gånger i veckan á 1,5timme per gång. De är de enda jag gör för att jag vill, för att jag mår bra av det. Allt annat just nu är ett måste och de känns jättejättejättejobbigt :(
 Något glädjande dock är att jag har försvunnit lite iaf, hela 14cm mindre. På 24dagar. Och de är jag något så grymt stolt över. Detta har jag gjort för mig och bara mig.

Jag måste göra mer sånt, sånt som bara är för mig och mitt välmående.

Varför ska de vara så svårt att ta hand om sig själv?

image description

De gör ont i mig när jag inte har tiden och orken för dig,
såsom ja vill att de ska vara <3
Finasteunderbarastedu <3<3<3



Kommentarer
Postat av: sandra nensen

Duktig du är som tränar.

Försöker jag med men går segt speciellt när man har en liten och en jävla massa gravkilon som ska bort :(



Konstigt de där att det alltid är en själv som kommer i sista hand.

2011-11-22 @ 23:10:03
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Tova ♥

Fin blogg

2011-11-24 @ 17:06:26
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: