Det där gick ju bra!

Del 2 av arbetsintervjun gick super, vid slutet av intervjun sa han att han absolut ville skriva kontrakt med mig och "påbörja min karriär", vi pratar lite om va jag vill ha för lön och jag säger min +++kr i timmen, dvs +++++kr i månaden, grejjen var den att man kan få "stöd" pengamässigt från AMS när man anställer någon som är inskriven där, men jag har inte varit arbetslös tillräckligt länge för att bli erbjuden den ersättningen.
Däremot har jag rätt till "arbetsförlagt praktikplats med aktivitetsstöd", så jag skulle kolla upp va de var för ersättning å så skulle jag höra av mig till honom igen.
Ringer AMS när jag kommer hem för att höra om ersättningen och får då veta att de handkar om 100kronor OM DAGEN. HAHAHAHAHAHAHAHHA, fy fan vilken jävla spark i magen. SÅ de säger att man ska arbeta ARSLET av sig, 8timmar om dagen, 5dagar i veckan. För HUNDRA kronor om dagen, dvs 2000kr i månaden? MY ASS!

Ringer tillbaka och säger att jag inte kan acceptera den "lönen" för då kan jag lika gärna jobba kvar på 118800 iom att hästen faktiskt kostar en del, han ber om en timmes betänketid och ringer tillbaka efter nästan exakt en timme. Säger då att han kan erbjuda +++++kr i månaden, någon tusenlapp mindre än "mitt krav" men, efter 6månaders provanställning ska vi diskutera lönen igen och öka upp den till "mitt krav". Så jag tackade ja :)

Bara för mig att försöka få tag på chefen på 118800 för att tacka för mig, han svara inte på telefonen så ska prata med honom på fredag, då jag ska jobba (för sista gången mohaha).

Men de här ska bli kul! Ser fram emot detta faktiskt. Och de är extra kul när han säger "jag anställer en framtida chef". :)



Kommentarer
Postat av: agnes

underbart!!

2011-09-06 @ 23:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: