Summering 2012

Ja, en kort summering då, vad hände under "mitt" 2012?
Alltför mycket kan jag känna!, både på gott och ont. Även om det känns som att jag trampar vatten just nu, så har det hänt mycket under året. Så here we go!
 
 Januari;
 

Älskade Fia var här en sväng, även om vi träffas väldigt sällan (fan, min tur att dra till dig nu!)
så är du en av de få jag verkligen älskar, fina du <3
Bingó var fortfarande skadad och vi gick mest promenader.
Spenderade mycket tid på gymmet, och jobbade såklart hela dagarna ;)
Sålde lillablå (lilla Seaten) och köpte min älskade Storagrå (Honda CRV)
 
 
Februari;
 

Den här månaden var seg, hände inte mycket alls, förut de mest glädjande beskedet på länge. FAST anställning!!.
Annars väntade jag mest ut tiden!
Bingó och jag mös och njöt av varandras sällskap, promenader, stallmys och någon enstaka barbacka skrittur fick vi till. 
Mådde dåligt över hur Bingó hade det i stallet, ensam i en väldigt dålig hage. 
Det var dags för förändring!
Utöver det fortsatte jag träningen, spinning och gym, samt jobb om dagarna.
Summering, Träning, Bingó, Jobb. 
 
 
Mars;

En lugn vårliknande månad. Började promenera i skogen, Bingó var glad och kärvänlig.
Tränade ännu mera, och jobbade som aldrig förr!
Var en sväng hos läkaren för att undersöka lite. Fick inte alls hjälpen jag ville ha.
Orkade dock inte "gå vidare", utan fortsätter att leva med mina problem ist!
Red Einrad i omgångar också, och suget efter en ny tävlingshäst tändes!
 
 
April;

Den här månaden bestämdes det, Bingó och jag skulle flytta!. 
En ny pålle kollades det på och efter några få provridningar hade jag hittat rätt!.
Fina Kelda från Fors Gård blev min!, Litet sto f 2007. Med stor potential att bli riktigt fin med rätt
träning!. Hon stod dock kvar på Fors Gård hela April månad, var där och hälsade på henne några gånger.
Vi fick även inbrott i huset, och tur i oturen kom de bara in i mitt rum, och fick bara med sig min klocka. 
Var även en sväng ner till Ullared med mamma och ett par vänner, spenderade lite för många tusenlappar där haha :D
 
 
 
Maj;

Ja, nu händer det. Bingó och jag lämnade Eriksbergs Gård, stallet vi spenderat 6långa år i.
Började vårat nya äventyr och Kelda joinade oss! Kvarnhagen blev vårat nya hem och mina hästar trivdes fint i varandras sällskap. Jag och Kelda lärde mest känna varandra med härliga uteritter på underbara ridvägar och Bingó gick mer och mer in i rollen som pensionär och barnvakt ;)
På jobbet gick det bra, tog och utökade mitt truckkort lite, jobbade genom kaos och skrattade sjukt mycket!
 
 
Juni;

Detta var en bra månad, var uppe i luften mest hela tiden.
Jag NJÖT av att livet gick som det skulle. 
Hästarna trivdes i varandras sällskap, Kelda och jag hade mest kul, Bingó och jag promenerade och mös med varandra, Min första semesterdel påbörjades och jag började träffa Robert.
Vi red våran första lektion Kelda och jag, Bingó var lite dålig en sväng men blev bättre efter lite kärlek och massage/promenader igen.
Agnes var med ut en sväng till stallet, och fotade fina bilder (Agnes jag saknar dig jättemycket <3)
 
 
Juli;
 
Bingó var ponnyridningshäst :D och de tyckte han var mys!
Kelda tränades det vidare med, mest uteritter för att bygga muskler, styrka och vilja!
Kelda fyllde även 5år, stor tjej nu :D 
Jag var på återbesök i gamla stallet och red en sommartjock Einrad, klappade lite på Cassandra också ;)
Semestdel 1 tog slut och det var dags för lite jobb igen!
Fortfarande spenderades det mycket tid på gymmet :P Resultat började synas också!
Jag gjorde även mitt första kiropraktorbesök och helt plötsligt blev jag nästan rak i bäckenet, vilken känsla!
 
 
 
Augusti;
 

Fick en liten svacka i ridningen på banan, saknade att rida Bingó där allt bara funkade.
Kelda och jag har en bra bit kvar på det planet.
Semesterdel 2påbörjades och tog även slut efter 2veckor haha 
Åkte iväg med Cassandra och Elina till Sundbyholm och glodde på Islandshäst NM, rikigt trevlig men lite blåsig dag. Brände mig gjorde jag iaf!. 
Var även och tittade på Ponny SM som gick ute på Runsten med en gammal arbetskamrat. 
Kelda fick för sig att man inte kunde åka transport så vi transporttränade, då gick det allt bra med lite godis lockande!.
Jag fyllde även år, hela 23. Fick en släng av ångest och kände mig överdrivet gammal!
Kändes som att det BARA regnade den här månade, och hästarna vilade överdrivet mycket. Inte dom emot egentligen ;)
Bingó gick också och blev barfota, och Kelda började ge mig små glimtar av härlighet!
 
 
September;

Fortsatt jobb, träning och stallning.
Kelda blir trevligare att rida, börjar hitta fler knappar och vi rider mest ut.
Bingó promeneras nu när han är barfota, provar att skritta lite uppsuttet men han ömmar lite och får därmed vila från ridningen ett tag.
Åkte iväg till Malin för träning!. Kul och roligt! :D
Ännu en sväng till gamla stallet för lite ridning på "mina två" som står där ;) Einrad och Ásta :D
Även här tog det "slut" med Robert. Men jag mådde bra ändå, livet rullade ju!
Hästarna rakades även för första gången, monsterpäls!
 
 
 
Oktober;
 

Kelda åkte låda till Stav Kliniken för Vaccinering och jag köpte nya ridbyxor i en strl jag inte kunnat ha på FLERA år! LYCKA!
Kelda och jag TÄVLADE även för första gången, MIN fina tjej! Lyckan var total. Jättefina poäng och en bebis som skötte sig helt otroligt bra! Ingen rosett dock, men dom kommer!
Jag blev även "uppsagd" på jobbet, pga arbetsbrist. Jättejättetråkigt och jag var nere i en riktig svacka.
Skulle jag bli tvingad att sälja min fina Kelda?, Klumpen i magen var jättestor, men med stöd från mina Föräldrar så funkar det ett tag iaf!.
Sa även upp mitt gymkort den här månaden, pengar skulle ju sparas!
 
 
November;
 

Kelda och jag skaffade oss ridhuskort och vi tog så MÅNGA steg framåt nu
Ridningen blev en fröjd och vi började verkligen klicka tillsammans!.
Vi red lektioner och Malin gav oss många verktyg för framtiden!
Stoppade om sadeln, och även det blev som en nystart!
Började planera för en ev pluggstart, anmälde mig till lite kurser och ansökte om csn lån.
Sökte jobb till tusen också, såklart. Men få träffar, svårt att hitta jobb!
Red en sväng på Lillabruna också (SÅ LÄNGE SEDAN)
 
 
December;
 

Nu är det SÅHÄR kul att rida Kelda, efter 7månader ihop är vi snart ett riktigt fin team!
Vi har börjat hitta ett spår som funkar för oss, vi rider lite lektioner och tar stormsteg framåt HELA tiden.
Bingó vilar mest, barfota och dåligt underlag.
Fortsätter söka jobb, och kommer in på planerade Kurser! Skolstart 7:e januari!
Mamma och pappa är bäst och ger mig all stöd jag behöver!
Bingó och jag firade även 7år tillsammans!. Tiden går fort när man har roligt <3
Jul firades, med barbackaritt på Bingó, och en bus tur på Kelda.
Mellandagarna var lite sega och Kelda blev löshoppad för första gången!.
Sen, var det ju nyårsafton och ja. Nu är vi inne på 2013.
Mål för detta år kommer i ett annat inlägg!
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Aw, min tur att vara rörd nu <3 Bästaste Carro!!

Och JA, det är på tiden, haha! :D

Svar: Finaste du <3Ja, alltså. Nu måste de gå att ordna, när jag liksom inte ens jobbar haha :D
Vi får se hur de ser ut i vår sen (när de liksom är lite trevligare väder haha)
Då tycker jag absolut att jag borde kunna komma! :D
Carro

2013-01-01 @ 18:15:02
URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

Ja, nu är det lera, is och regn, vattenpölar, äckligt, geggigt, blä! Och hästarna är inte igång pga isen o. brist på skor.. De måste ju vara igång ordentligt sen när du kommer, haha! ;)

Svar: haha, ja precis! ;) de ska vara i SM skick när jag kommer, helst NM skick,men jag godtar SM skick också :D
Carro

2013-01-01 @ 19:18:24
URL: http://meistaraverk.blogg.se/
Postat av: Fia - med islandshästen som passion

...svenska eller finska? ;D

Svar: Svenska såklart ;) Jag är väl svensk liksom ;)
Carro

2013-01-01 @ 21:16:22
URL: http://meistaraverk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: