Geblod.nu

Idag har jag äntligen tagit mig till blodbussen och anmält mig och mitt blod som frivilliga hjälpare!
Första gången ger man inget blod såklart. Det tas några rör med blod för vidare analys, då dom kollar så att man inte har någon blodsjukdom :)
 
Otroligt trevliga sköterskor, trevlig stämning och så lite gratis saft! haha
Blev stucken i båda armarna, då jag tydligen har små, fina och sköra ådror, var det svårt att tappa blod från mig.
Risken finns att det inte kommer "att gå" sen när de ska tappa på riktigt, då den nålen är större än den man tar proverna med. Men vi ger det ett försök iaf :) 
Funkar det inte så finns det inte mycket man kan göra. Jag har försökt iaf!
 
Men en liten uppmaning till er alla (friska) människor där ute. Ge blod!
De gör absolut inte ont, de tar knappt 20min av eran tid (3ggr om året för kvinnor! så 3x20min), det är det väl värt?.
Vi ger för lite blod!. 
 
Läs mer här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: